2015-07-05

Merovingian

The person who reported the anecdote was in a New York restaurant with a young, self-assured female writer, to whom he pointed out the "famous" Gurdjieff seated at a nearby table. The young woman stared at him with an air of superiority but then turned pale and nearly fainted. This surprised her companion, who knew how self-possessed she was. Later, she confided to him: "It was revolting! I looked at this man, and he was surprised by my glance. He then stared at me coldly, and, at that moment, I felt intimately assaulted with such precision that I reached orgasm!"



Celui qui rapporte l'anecdote se trouvait á New York, dans un restaurant, en compagnie d'une jeune femme écrivain très sûre d'elle-même à laquelle il montra le "fameux" Gurdjieff, assis á une table voisine. La jeune femme le dévisagea avec un air de supériorité affiché mais, quelque temps après, elle se mit à pâlir et sembla sur le point de défaillir. Ceci ne manque pas d'étonner son compagnon, qui n'était pas sans connaître sa grande maîtrise d'elle-même. Plus tard, elle lui avoua ceci: "C'est ignoble! J'ai regardé cet homme et il a surpris mon regard. Il m'a alors dévisagée froidement et, à ce moment-là, je me suis sentie fouaillée intimement avec une telle précision que j'ai éprouvé l'orgasme!"
Mr. Gurdjieff / Julius Evola
Matrix Reloaded, Wachowski, 2003